Δείτε τα έτοιμα μαθήματα της πλατφόρμας 2Grow

Και τη Μια και την Άλλη: Ο L&D Manager Ανάμεσα σε Δύο Κόσμους

Και τη Μια και την Άλλη: Ο L&D Manager Ανάμεσα σε Δύο Κόσμους

Και τη Μια και την Άλλη: Ο L&D Manager Ανάμεσα σε Δύο Κόσμους

Αν είσαι υπεύθυνος εκπαίδευσης (L&D Manager), τότε ξέρεις πως η δουλειά σου είναι κάτι μεταξύ διαμεσολαβητή, μάγου και… ψυχολόγου.
Από τη μια έχεις τη διοίκηση που ονειρεύεται εργαζόμενους-ρομπότ γεμάτους δεξιότητες αιχμής και από την άλλη, τους ίδιους τους εργαζόμενους, που το μόνο που θέλουν είναι λιγότερα meetings και (ας είμαστε ειλικρινείς) περισσότερα διαλείμματα για καφέ.

Η Μεγάλη Σύγκρουση
→ Η διοίκηση λέει: «Θέλουμε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης που θα κάνει την ομάδα μας work-machine και customer-obsessed
→ Οι εργαζόμενοι λένε: «Θέλουμε να μάθουμε πώς να διαχειριζόμαστε το άγχος μας και να μη μας πιάνει κρίση πανικού όταν ακούμε τη λέξη “νέα στρατηγική”».
→ Και εσύ, αγαπητέ L&D Manager, βρίσκεσαι στη μέση, με ένα PowerPoint στο ένα χέρι και μια ασπιρίνη στο άλλο.

Ο Νευροεπιστημονικός Εφιάλτης
Σύμφωνα με τη νευροεπιστήμη, ο εγκέφαλός μας έχει μια πολύ συγκεκριμένη σχέση με τη μάθηση. Η ντοπαμίνη (η ορμόνη της ανταμοιβής) ενεργοποιείται όταν μαθαίνουμε κάτι που μας ενδιαφέρει και μας δίνει χαρά. Αν όμως νιώσουμε πίεση ή αναγκαστούμε να μάθουμε κάτι που δεν βρίσκουμε σχετικό, ο εγκέφαλος μπαίνει σε κατάσταση… αποφυγής κινδύνου.
Με άλλα λόγια, αν οι εργαζόμενοι νιώθουν ότι τους επιβάλλεται κάτι που δεν βλέπουν ως χρήσιμο, τότε μάλλον θα το ξεχάσουν πριν τελειώσει το επόμενο εβδομαδιαίο status meeting.

Η Λύση: “Χρυσή τομή” ή Πώς να κάνεις τους πάντες ευτυχισμένους
(ή έστω, λιγότερο δυστυχισμένους)
  1. Γλώσσα που πουλάει! Θέλει η διοίκηση να μάθουν όλοι “Big Data Analytics”; Πες στους εργαζόμενους ότι θα αποκτήσουν “Υπερδυνάμεις Ανάλυσης“. Θέλουν “Agile Mindset”; Πες τους ότι θα γίνουν οι Jedi της διαχείρισης έργων.
  2. Μικρο-μαθήματα, μέγιστη απόδοση! Ο εγκέφαλος αγαπάει το snackable learning. Αντί για ένα τρίωρο webinar, σπάσε την πληροφορία σε μικρά, γρήγορα sessions. Σαν TikTok, αλλά με εκπαιδευτική αξία.
  3. Βρες τους influencers του γραφείου! Κάθε οργανισμός έχει τους “γκουρού” του – αυτούς που όλοι εμπιστεύονται. Κάνε τους συμμάχους σου και άσε τους να προωθήσουν την εκπαίδευση ως κάτι cool.
  4. Gamification – η μαγική λέξη! Ποιος είπε ότι η εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι διασκεδαστική; Πόντοι, badges, leaderboards – αν το κάνεις παιχνίδι, ξαφνικά όλοι θέλουν να “κερδίσουν”.

Τελική Σκέψη: Μάθηση με Νόημα
Το κλειδί για έναν επιτυχημένο L&D Manager δεν είναι να διαλέξει πλευρά, αλλά να γίνει ο Γέφυρας που συνδέει τις ανάγκες της εταιρείας με την πραγματικότητα των εργαζομένων.
Αν το κάνεις σωστά, όλοι θα είναι ευχαριστημένοι – ή έστω, κανείς δεν θα στέλνει παθητικο-επιθετικά emails για “άσκοπες” εκπαιδεύσεις.

Καλή τύχη, γενναίε L&D Manager – και θυμήσου: η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που σερβίρεται καλύτερα με ένα καλά σχεδιασμένο e-learning module!

Κατεβάστε Δωρεάν τον Οδηγό eLearning

Πρακτικός οδηγός για την δημιουργία οικονομικού εκπαιδευτικού πλάνου eLearning για την επιχείρηση, γρήγορα και αποτελεσματικά.

Τι θα μάθετε:

► Πώς διερευνώ τις ανάγκες της επιχείρησης
► Πώς αξιολογώ αξία/όφελος
► Πώς αξιολογώ τους εκπαιδευόμενους
► Πώς δημιουργώ learning paths
► Πώς επιλέγω content και μέθοδο
► Πώς το επικοινωνώ στους εργαζόμενους και στην εταιρεία
► Πώς επιλέγω Πλατφόρμα eLearning

Οδηγός eLearning - Solutions 2Grow
Μοιραστείτε το…

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.