
CFO vs Learning Manager: Η Απόλυτη Μάχη για το ROI της Εκπαίδευσης!
Έχεις ποτέ προσπαθήσει να εξηγήσεις στον CFO ότι η εκπαίδευση δεν είναι “ένα ωραίο έξοδο” αλλά μια επένδυση που φέρνει λεφτά πίσω; Κι εκείνος σε κοιτάει λες και μόλις του πρότεινες να κάνει team building στη Σελήνη;
Μην ανησυχείς! Ήρθε η ώρα να του δείξεις πώς η εκπαίδευση δεν είναι απλά σεμινάρια και βαρετά PowerPoints, αλλά ένας μηχανισμός που μπορεί να γεμίσει το ταμείο της εταιρείας. Πώς; Συνέχισε να διαβάζεις!
1 Ξεκίνα με Αυτό που Τον Καίει: “Πού είναι τα λεφτά;”
Ο CFO θέλει αποτελέσματα, όχι θεωρίες. Μην αρχίσεις με “οι εργαζόμενοι θα είναι πιο χαρούμενοι” – πες του πώς θα αυξηθούν τα κέρδη.
Τι να πεις:
- “Το training μειώνει το human error κατά Χ%, που μας εξοικονομεί Υ€ ετησίως.”
- “Το upskilling μειώνει την ανάγκη για hiring, άρα γλιτώνουμε Ζ€ σε recruitment.”
- “Οι καλά εκπαιδευμένοι πωλητές κλείνουν Χ% περισσότερες συμφωνίες.”
Αριθμοί = Προσοχή CFO.
2 Δείξε Πόσα Χάνει η Εταιρεία ΧΩΡΙΣ Εκπαίδευση
Οι CFOs δεν αντέχουν να βλέπουν χαμένα χρήματα.
Δώσε του σκληρά δεδομένα:
- “Το skills gap μάς κοστίζει Χ€ σε χαμένες ευκαιρίες.”
- “Το onboarding fail αυξάνει την αποχώρηση νέων υπαλλήλων κατά Χ%, που σημαίνει Ψ€ χαμένα σε recruiting.”
- “Χωρίς soft skills training, οι managers δημιουργούν περισσότερες παραιτήσεις = τεράστιο κόστος αντικατάστασης.”
Ξαφνικά, το training δεν φαίνεται τόσο ακριβό, ε;
3 Μετάτρεψε το Training σε “Μηχανή Κερδών”
Αν ο CFO νομίζει ότι η εκπαίδευση είναι απλά “έξοδο”, δείξε του πώς γίνεται “generator” κερδών.
Παράδειγμα:
- Εκπαίδευση πωλήσεων = Περισσότερες πωλήσεις.
- Training εξυπηρέτησης πελατών = Περισσότερες ανανεώσεις συμβολαίων.
- Digital skills = Ταχύτερη καινοτομία = Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Βάλε ROI σε κάθε πρόταση. Αν δεν το καταλαβαίνει, φτιάξε γραφήματα (CFO-friendly).
4 Ξεκίνα Μικρά, Απόδειξε, και Μετά Ζήτα Περισσότερα
Μην πας να ζητήσεις τεράστιο budget από την αρχή. Ξεκίνα με ένα μικρό pilot που έχει γρήγορα αποτελέσματα.
Πρότεινε:
- “Ας δοκιμάσουμε ένα μικρό πρόγραμμα 3 μηνών και θα μετρήσουμε το impact.”
- “Θα τρέξουμε A/B test: Εκπαιδευμένη vs. μη εκπαιδευμένη ομάδα. Τα νούμερα θα μιλήσουν.”
Αν έχεις δεδομένα, έχεις και budget!
5 Κάν’ το Σαν Netflix: On-Demand & Εθιστικό
Οι CFOs λατρεύουν τα ευέλικτα μοντέλα. Αν του πεις ότι το training μπορεί να είναι “on-demand”, “modular” και “personalized”, θα το δει ως κάτι σύγχρονο και scalable.
Πες του:
- “Δεν μιλάμε για βαρετά 8ωρα training – μιλάμε για learning journeys βασισμένα στις ανάγκες του καθενός.”
- “Αντί να στέλνουμε εργαζομένους σε σεμινάρια, τους δίνουμε τα skills ακριβώς όταν τα χρειάζονται.”
- “Όσο καλύτερη η εκπαίδευση, τόσο λιγότερα προβλήματα θα φτάνουν στο γραφείο σου!” (Δυνατό χαρτί!)
Συμπέρασμα: Ο CFO Θέλει Κέρδη; Δείξε του ότι η Εκπαίδευση τα Φέρνει!
Το μυστικό είναι να μεταφράσεις την εκπαίδευση στη “γλώσσα του CFO”:
✅ ROI και μετρήσιμα αποτελέσματα
✅ Χρήματα που γλιτώνει η εταιρεία
✅ Training που φέρνει άμεσα κέρδη
✅ Μοντέλα εκπαίδευσης που προσαρμόζονται στην επιχείρηση
Αντί να μιλάς για “learning culture” και “engagement”, μίλα για πιο χοντρό ταμείο.
Και πίστεψέ με, δεν θα ξανακούσεις “δεν έχουμε budget για training”!
Κατεβάστε Δωρεάν τον Οδηγό eLearning
Πρακτικός οδηγός για την δημιουργία οικονομικού εκπαιδευτικού πλάνου eLearning για την επιχείρηση, γρήγορα και αποτελεσματικά.
Τι θα μάθετε:
► Πώς διερευνώ τις ανάγκες της επιχείρησης
► Πώς αξιολογώ αξία/όφελος
► Πώς αξιολογώ τους εκπαιδευόμενους
► Πώς δημιουργώ learning paths
► Πώς επιλέγω content και μέθοδο
► Πώς το επικοινωνώ στους εργαζόμενους και στην εταιρεία
► Πώς επιλέγω Πλατφόρμα eLearning
Leave a Reply